onsdag 2 juli 2008

Val och kval

Jag står inför ett av mitt livs svåraste beslut. Imorgon klockan 14.00 måste jag ha bestämt mig. Klippa av mig håret till axellångt eller behålla längden? Det låter kanske som en småsak för er, men för mig är det fråga om... amputation. Jag har haft det här långa håret så länge nu och jag både älskar och hatar det.
Jag funderar inte på att klippa av det bara för att jag läst i en gravidbok att det är bra att klippa sig i en praktisk lättskött frisyr innan förlossningen (det står faktiskt så i vissa), för att lägga ner mindre tid än jag gör på min frisyr just nu är nog inte möjligt. Nej, jag har tänkt på det väldigt länge, men det slutar alltid med att jag säger "Jag ska bara toppa det" när jag väl sitter i frisörstolen. Sedan gör hon det jättefint, fönar och lockar så jag ser ut som en filmstjärna och jag tänker "det var tur att jag behöll det". Men dagen efter är det samma gamla visa - knut eller tofs? Knut och tofs och tofs och knut, dag ut och dag in...
Med lite kortare hår kanske jag orkar ha det utsläppt någon mer gång än när jag fixat det till en fest. Ja, som ni hör har jag inte bestämt mig men jag ska lägga in en bild så att ni får se resultatet (om jag inte ligger under täcket och gråter).

6 kommentarer:

Anonym sa...

oh my god! jag visste inte ens att du tänkte tanken på att klippa av.men det slår faktiskt aldrig fel, ALLA gravida klipper sig.. se bara på nettan! och hon passar ju superbra i sitt lite kortare hår!

Anonym sa...

Det bästa med håret är ju att det växer ut igen om man ångrar sig. Även om det tar lite tid, men då har man ju iallafall provat och vet vad man känner inför en kortare frisyr.

Anonym sa...

klipp av det och klipp upp det för mer volym :) som jag alltså... det blir säkert bra!

Anonym sa...

klipp dig inte du har ju så fint långt hår.kram

Anonym sa...

typiskt killar! Klart du ska klippa dig, tänk va kul! Man måste ju prova, och som någon sa -det växer ut igen. /Tora

Anonym sa...

Raka bort allt.