fredag 15 augusti 2008

Beräknad förlossning

För två veckor sedan sa vi uppspelta att: "Nu kan det bli när som helst!", idag är det den beräknade förlossningsdagen och det känns som om det aldrig kommer bli någon bebis. Alla i vår föräldragrupp utom vi har fått sina bebisar, t.o.m. de som var beräknade den 25:e. Jag undrar om det är störst chans att det sätter igång om man tänker att: "Nej, jag vill inte att det blir än" eller om det är bättre att säga: "Måtte det sätta igång nu!" eller om det är skit samma vilket. Troligtvis. Det går nog inte att styra det här med tankens kraft. Det blir när det blir, som folk så förnuftigt säger. Och även om det är sant så är det en värdelös tröst, det är klart att det blir när det blir, när skulle det annars bli? Jag vill att det ska bli nu!

4 kommentarer:

Anonym sa...

JA, och även om det blir när det blir så måste du ju gå rut och vänta och vänta och vänta tills det BLIR! Jag vill också att det ska bli nuuu. Dels för er skull, dels för att det passar så bra tidsmässigt för mig och er, och dels för att jag självklart vill se och lukta på den lilla krabaten du har i magen snarast möjligt. PLUS att jag är dundernyfiken på ert namnval! GAAAAAH!

Anonym sa...

Jag är också så sjukt nyfiken! vem är det, hur ser han/hon ut, vad ska den heta, hur kommer det gå allting... ååååH!

Anonym sa...

Jag är också så sjukt nyfiken! vem är det, hur ser han/hon ut, vad ska den heta, hur kommer det gå allting... ååååH!

Anonym sa...

Jag vet vad du menar. I fredags fick en bekant en son, hon var beräknad till den 25 aug. Själv är jag beräknad till 23 aug men det känns som om det kommer att ta bra mycket längre tid än så innan bebisen behagar att komma ut! Hoppas att er bebis inte dröjer alltför länge nu! =) Lycka till!