tisdag 12 augusti 2008

Klart för baby

Vagnen är hämtad. Vaggan är bäddad. Skötbordet är monterat. Den färgglada mobilen upphängd. Blöjor och tvättlappar införskaffade. BB-väskan packad. Alla gravidböcker lästa från pärm till pärm. Mat infryst. Jag har lyssnat på avslappnings- och andningsövningar. Jag har till och med köpt barnböcker, en nagelsax för bebisar, en snorsug och massa annat som jag säkert inte kommer behöva än på länge. Jag blir nog inte mer förberedd än så här. Allt är klart, men det fattas någonting - en bebis. Det känns som jag är den psykiskt sjuka kvinnan i Handen som gungar vaggan som inbillar sig att hon är mamma fast hon inte är det... Det är som om vi leker mamma-pappa-barn här hemma. Bli inte förvånade om ni snart ser vovven iklädd en blöja och med en napp i munnen. Tiden är mogen. Kära lilla bebis- du kan komma nu...

6 kommentarer:

Anonym sa...

bra beskrivet..
tack för peppning på mailen.

Anonym sa...

ha ha ja du malin denna väntan... minns att vi pratade om de där med beräknat förlossningsdatum och då tänker man alltid ja ja de där datumet är ju inget att stirra sig blind på men visst är det så att när man är i dagarna kring de där datumet så är man helt plötsligt bara inne på de datumet och gärna några dagar tidigare... nu ska jag vila G sover sött efter sin första dag på dagis med krokodil tårar när vi skulle gå därifrån.. kram fia

Anonym sa...

JA, kom NUUUU! senast på lördag åtminstone... Jag är också redo!

Anonym sa...

jaa kom på fredag!!!!!!!!!!!! t.o.m mat infryst??? jag är impad. sen när jag flyttar till huset kan jag iaf hjälpa till och förse er med bröd om ni vill :)

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Förstår att ni längtar nu, men snart har ni er lilla hos er :) Men om man tror på skrock så ska man inte bädda bebisens säng..helst ska pappan göra det innan ni kommer hem från bb :) kramkram

Anonym sa...

hahahaha två å en halv vecka kvar