onsdag 27 augusti 2008

Mamma Malin

Äntligen! Han har kommit! Jag har blivit mamma! Efter 53 timmars värkarbete kom han ut, vår lilla Odin. Jag misströstade både en och två gånger under tidens gång, det ska jag erkänna, men på något mirakulöst vis kom han ut till slut, denna lilla krabat. Endast klyschor kan beskriva känslan av att bli mamma, det är ett mirakel, ett underverk och begreppet kärlek får en helt ny innebörd. Livet en ny mening...

Vi kom hem för två dagar sedan och allt är lite upp-och-ner just nu, man är ju nybörjare på allt. Jag är trött och sliten men lycklig som aldrig förr.

Nu styr jag inte mitt liv själv längre och bloggen får komma i sista hand, men jag ska inte lägga ner, jag lovar. Ni kommer bara att höra från mig lite mer sällan. Det är Odin som bestämmer nu.

12 kommentarer:

Anonym sa...

grattis grattis ännu en gång mamma malin det låter bra kram.

Anonym sa...

åh, så söt bild! börjar nästa gråta här borta... känns så länge tills jag får pussa på honom igen!

vi förstår att inläggen blir färre, men desto roligare när du skriver. som nu, jättebra och fint skrivet! puss!

Anonym sa...

Grattis Malin & Mats!!.
Förstår att det tog lång tid-ni var borta länge!Har gått & spanat i fönstret på kvällarna må du tro! :-) Ta hand om er!!

Kram!!

Anonym sa...

Stort grattis till er båda ännu en gång! Jag ser fram emot att träffa er. /kram Åsa

Anonym sa...

Grattis malin och mats, ännu en gång! Vad fin han är!! Det ska bli så kul att träffa er, hoppas det blir innan vi åker så han inte hinner bli så stor!

Många Kramar/mia

Anonym sa...

älskade ni, det är så fint och stort allting, även att bli moster :) hjärtat tar ett litet glädjehopp varje gång man tänker på er där borta på hagagatan och att han är lyckligt ute nu :) puss och kram!

Anonym sa...

jag kan bara hålla med alla andra. Jag var på dåligt hunmör idag och tänkte att jag måste försöka tänka på något fint, så att jag skulle känna med lite bättre till mods. Då tänkte jag på er och på lilla Odin, och på hur fint det är. Helt kollosalt. puss och all lycka/Tora

Anonym sa...

Åh Malin =)
Jätte stort Grattis till lill killen. Så söt han är..Lycka till och ta hand om er..
Massa kramar camilla

Anonym sa...

Härligt.

Grattis till er båda.
Ta hand om er alla 3.

kramar Bengan & Anna

Anonym sa...

så fin liten kille Malin!! Hoppas att ni är friska och har det bra tillsammans alla tre. jag ringer snart och upplyser mig om allt det nya och stora!!
Kram från Karin i Falun

Anonym sa...

Grattis igen!
Per och jag står och beundrar underverket och får en tår i ögat.
Vilken liten sötnos!
Ska bli roligt att få träffa lilla Odin. Vilket fint namn också.
Kram/ Kickan

Anonym sa...

Grattis Malin!
Vilken underbar liten son ni fått! Jättefin namn.
Lycka till!
Sköt om er.
Kram Tina Westman

Ska hälsa grattis från mamma o pappa också :-)