lördag 2 augusti 2008

Oönskad hjälp

Ibland står det skolungdomar i affären och plockar i ens varor. Inte för att vara snälla utan för att tigga pengar till någon skolresa. Det hände mig häromdagen. En kille i fjortonårsåldern kom fram redan innan jag börjat plocka upp varorna på varubandet och frågade om jag ville ha hjälp att packa i. "Nej" skrek jag inombords, men mumlade ett otydligt " öh... ja" och la motvilligt upp två kassar på bandet. Jag kanske låter som en rabiat perfektionist men jag vill helst plocka i mina varor själv. De här ungpojkarna har ju inget hum om hur en matkasse ska packas. Allt låg huller om buller. Tomaterna längst ner med en stor påse potatis över. Chipspåsen nermosad fast kassen var full. Till råga på allt är man tvungen att betala för förstörelsen för annars är man världens snålaste surtant.

3 kommentarer:

Anonym sa...

i knoow... inte alls kul men vad gör man. apropå vädret, visst, skönt att slippa svetten men trist för bröllopsparen...

Anonym sa...

haha, jag hatar det där!!

Anonym sa...

hahahahaha du måste lära dig att säga nej.bra inlägg roliga att läsa allihopa kram kram