måndag 8 september 2008

3 %

Jag fick anställningsbeviset med posten idag. Förra veckan påminde mitt fackombud mig om att jag har rätt till den generella löneökningen a´3 % trots att jag är mammaledig. Det hade jag naturligtvis inte fått. Så dessa papper kan jag inte skriva på. Suck, jag hatar att begära lön. Speciellt med den här rektorn som är en läskig ex-officer. Det är är så jobbigt att jag nästan tar den lägre lönen för att slippa. Men så dum kan jag inte vara. Nej, Malin. You got to fight for your right!

4 kommentarer:

Anonym sa...

for your right... TO PAAAARTY, TO PAAAARTY! nej, ops, det gällde nog mer mig än dig... hihi. men allvarligt, stå på dig kvinna! du har bara att vinna på det...

Anonym sa...

ja det är klart, det lär väl inte han bry sig om, det är ju inte kosing från hans privata ficka precis..

Anonym sa...

Du brås nog tyvärr på din mor när det gäller den problematiken! Jag har alltid varit hemskt mesig i löneförhandlingar!

Anonym sa...

två gånger har man fått träffa odin på alla dessa veckor dåligt det måste bli ändring nu!