torsdag 4 september 2008

Jehovas vittnen

Igår när jag satt vid köksbordet fick jag syn på tre kvinnor på vägen utanför. De tog bara en sekund innan jag förstod att de var Jehovas vitnnen (alla hade kjol och de hade med sig det obligatoriska barnet som gör att folk inte kan snäsa av dem av hänsyn till det stackars barnet). Odin hade (äntligen) precis somnat och jag blev galet irriterad på att de skulle ringa på och väcka honom. Ilsket satt jag och väntade och försökte sansa mig för att inte vara alltför otrevlig. Men de ringde aldrig på... Senare berättade mina goa farmor som bor i lägenheten mittemot att hon sagt åt dem att de absolut inte fick ringa på hos mig för jag hade en bebis som låg och sov. Tack farmor! Inför framtida besök funderar jag på att sätta upp en lapp på dörren där det ska stå: "Nej tack inga Jehovas vittnen eller försäljare!".

3 kommentarer:

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Vilken gullig farmor :)

Anonym sa...

hahaha gud vad bra av farmor! det är rätta takter :)

Anonym sa...

jag såg att de lagt en lapp i min låda också.. usch sådant där är lite jobbigt tycker jag...