måndag 6 oktober 2008

Efterkoll

Jag var hos barnmorskan på "efterkontroll" idag. Så här efter förlossningen kändes en vanlig gynundersökning som en baggis. Som att gå till tandläkaren typ. Inte som tidigare när jag klädde mig i den längsta tröjan i garderoben eller en klänning, tryckte mig efter väggen och behöll trosorna på in i det sista. Nu låg jag kvar och pratade fast hon hade tagit av sig handskarna och var klar och hon fick lov att säga åt mig att:
- Du kan gå ner nu.
Det kändes rätt skönt att ha fått en sådan avslappnad inställning till något så intimt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

den känslan ser jag fram emot..att vara avslappnad hos gyndekologen känns långt bort!
/Tora

Anonym sa...

sen var du nog avslappnad för att odin var i så goda händer :) tack igen för igår... det var så mysigt att vara med er! hoppas ni får en bra dag idag, och att ögat är bättre, plus att du får tag på dem i falun. puss!