fredag 17 oktober 2008

Lövpanik

Under mina många promenader har jag fascinerats av folks desperata kamp mot höstlöven. Det krattas med en väldig iver trots att alla löv inte fallit av än. Det finns dessutom en massa maskiner för att bli av med löven, blåsar och sugar och något slags fordon som samlar upp. Lövstressen måste vara jobbig för dem som drabbas av den. Jag kan inte riktigt förstå vad löven gör för skada och varför de måste bort till varje pris. Ska inte löven ligga kvar som ett skyddande täcke under vinterkylan? Jag väljer att tro det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är nog lite en sån som kämpat mot löven... fast bara lönnlöven, vi har ju en jääääätte lönn vid våran infart som fäller miljontals löv och det är väl bara dom jag brytt mej i, körde bort tre släpvagnar med löv igår. Jag tycker inte om när det är för mycke löv men i lagom mängd får dom väl ligga kvar.. ///mia