fredag 3 oktober 2008

Seriöst

Mitt i bankkrisen bokar vi in ett möte på banken för att söka huslån. Inte särskilt bra planerat... Att gå på möte på banken känns väldigt seriöst. Allt är så ordnat på en bank och alla har så prydliga kläder. Jag kände mig sunkig i min noppiga kofta och med svetten rinnande (som alltid nu när jag är påpälsad som om jag vore på väg till Sibirien, för att undvika mjölkstockning). Jag sneglade på M och noterade att även han var okammad och inte särskilt välklädd, just kommen från jobbet som han var. Dessutom förstod jag inte hälften av vad hon sa fast hon ansträngde sig för att förklara begripligt, men jag hummade och nickade och låtsades helt med på noterna. Nåväl, förhoppningsvis får vi lån ändå. Vi fick i alla fall en spargris i plast. Den ligger nu i Odins leksakskorg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha, en plastspargris! Du skriver så roligt. Jag känner för övrigt igen mig från när vi skulle köpa min lägnehet. Minns hur jag kopplade på en seriös min och sa bara just så: hm..mmm, ja. hm..mmm, ja. Fast jag fattade inte mycket. Ska förresten flytta över mina grejer t min lgh idag.Ska bli underbart (så länge man har råd att ha kvar den......)
/Tora

Anonym sa...

du får komma till stora bror och få allt förklarat om du vill kram.