söndag 12 oktober 2008

Slarvstädning

Jag har myntat ett nytt begrepp - dammsugsdamning. När man gör allt i lätt panik (eftersom bebben när som helst kan vakna) så gäller det att vara effektiv (= fuska). Det finns inte tid att ta ut mattorna, och det finns inte tid för damning, men jag dammsuger upp dammråttorna och de döda flugorna i fönstren med dammsugaren. Och så vispar jag runt lite på bord och byråer med slangen. Det blir inte direkt skinande rent, men bättre än innan. Jag rekommenderar det varmt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag har nog fått det där från dig för jag gör samma sak! man får ju bort alla synliga tussar och smulor i alla fall... blir jobbigt när solen lyser in och visar allt smådamm bara!

Anonym sa...

till helgen måste jag verkligen städa.. inför allt folk som kommer....