lördag 4 oktober 2008

Nostalgimusik

Tre skivor kommer alltid att frammana en speciell känsla i mig - de vi spelade under förlossningsdygnen. Det var Katie Meluha, Coldplay och Sofia Karlsson. Musiken gjorde det lättare att slappna av och blev en skön motvikt mot alla sladdar, slangar och kurvor. Men när det var dags för utkrystningen och M försynt frågade om han skulle sätta på något svarade jag med eftertryck:
- Nej för fan!
Då var det 100% fokus och koncentration som gällde. Då skulle bebisen ut om jag så skulle spricka i två delar på kuppen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

vad mysigt att ha musik som är sammankopplad till upplevelserna där.. det har väl mamma med tror jag.. när jag föddes spelades "i just called to say i love u" med s wonder mkt på radio :) säger mamsen.

Anonym sa...

än så länge har jag mest johnossi, and you know why ;)