lördag 1 november 2008

Dags att damma av blåsan och raka benen

Ikväll vankas det fest. "Den lilla svarta" har dammats av och hänger förväntansfullt på en galge. Tack och lov kunde jag ha den fortfarande, jag var lite orolig att urringningen skulle vara för djup för mina mjölkstinna boobisar, men en säkerhetsnål löste det dilemmat.
Vi kommer att få ta del av en buffé och det vattnas redan i munnen på mig. Födelsedagsbarnet som är min kollega har alltid imponerat med sina matlådor på lunchrasterna (mat som en annan inte ens vågar sig på till fest) och jag har dragit mig allt längre in i hörnet med mina fiskpinnar. Dessutom äger hennes make ortens populära konditori och bageri. Endast en sak bekymrar mig... Vad pratar man med folk om? Jag har ju bara Odin och allt som rör bebisar i huvudet. Vem är intresserad av hur ofta jag ammar honom och hur många gram han väger?

4 kommentarer:

Anonym sa...

haha, du kommer nog snabbt in i gamla takter :D du är ju social... egentligen. även om du mest vill vara hemma! /slans

Anonym sa...

ja, jag håller med Elina. Du är ju en sån som man kan prata om allt med. Jag kommer ihåg en gång när ni var på Ekerö (tror det var min student). Vi stod och pratade med Viktor och Alma (Viktors gamla tjej) och du tog upp ämnet "att kunna bajsa när man är i en ny relation". Alltså hur jobbigt och pinsamt det är. Det brukar jag tänka på och skratta för migsjälv. Jag tror bestämt att man kan prata om precis vad som helst i alla sammanhang. Haha! Hoppas du får en trevlig kväll! Puss/ Tora

Anonym sa...

Det där verkar vara alla föräldrars dilemma :-) När man träffar folk med barn verkar det vara det enda dom har i huvudet(känns det som ibland). Men du är ju jätte social så det blir nog inga problem! Det där med att bajsa verkar vara ett ämne som är uppe för diskussion då och då
:-) Jag har också hört den diskussionen. ha ha / många kramar Åsa

Jonna sa...

skön kommentar från tora :) ja det finns ju alltid gemensamma nämnare! bajs o prutt i relationer är ju en given sak alla har referenter till!