måndag 17 november 2008

Pösbyxmalin

Vem är jag ? Frågan är pretentiös, jag vet. Men jag har tappat stilen och vet inte längre vem jag är. Genom kläderna signalerar vi mycket av vår personlighet. Jag klär mig i min pojkväns gamla jeans och tröjor och linnen som jag haft i evigheter. Jag har blivit... sunkig. Det är kanske naturligt när man nyss blivit mamma men jag trivs inte riktigt. Jag minns faktiskt, ärligt talat, inte sist jag köpte ett klädesplagg. Jo, det kanske var maximegatrosorna och mysbyxorna inför förlossningen. Fast å andra sidan om kläderna säger något om oss så säger min lediga klädsel kanske att jag:

1. Har annat att tänka på.
2. Har en avslappnad inställning till tillvaron.
3. Har tunn plånbok.
4. Har blivit lite mindre fåfäng (vilket kanske behövdes).
5. Måste ha kläder som jag kan amma i och som tål att kissas och kräkas på.

Så även om jag saknar stil så signalerar klädera vem jag är. Just nu. Men det hindrar ju inte jag önskar mig lite i julklapp. För om sanningen ska fram så längtar jag ihjäl mig efter lite nya kläder.

4 kommentarer:

Anonym sa...

ja jag med man får försöka klä upp sig på dom tillställningar man går på men då blir det oftast "överklätt" ist men snart blir det advent luciadop julafton nyår då finns inget "överklätt" i min värld haha kram

Anonym sa...

håller med andreas, man får passa på att klä upp när man är ute på fest/middagar osv (vilket du ju gör). sen när man är hemma kan man prioritera att det är bekvämt och praktiskt :) kan ju alltid ha en fin sjal och örhängen så känns det lite piffigare! odin bryr sig ju i alla fall inte vad du har på dig!

Anonym sa...

håller med dig malin innan vincent kom tänkte jag alltid å mjag vill inte bli eller se ut som en sliten tvåbarns mamma. men nu är jag här och orkar inte borsta håret eller vtätta bort gamalt smink så jag är svart underr ögonen och risig i håret och mysbyxorna sitter ständigt på och jag äger inte ens kläder att försöka klä upp mig i :) kram fia

Anonym sa...

jag tycker att det låter som att din gamla moder behöver ta dig med på en liten sväng till shoppingmeckat La Kupola! Vad sägs om lördagen den 6 decemer? eller skall vi ta en vardagseftermiddag? Jag rättar mig efter er! Kram! (för mig är du i alla fall världens finaste mamma)