måndag 24 november 2008

Snöyra

Det snöar rikligt och horisontellt på grund av blåsten. Det kommer yra in i vagnen. Yra in i alla öppningar. Jag vill inte gå ut. Vill inte. Vill inte. Men jag måste. Vi har bara en gammal mjölk hemma. Inget bröd. Ingen tandkräm. Ingen middagsmat. Knappt några blöjor. Jag har satt på mig långkalsongerna för första gången denna vinter. De är uppsprättade i sidan sedan förra vintern då jag var gravid. Vad mer ska jag ta på mig? Det stannade vid kalsongerna sen kom jag av mig. Jag får nog lov att ladda lite till innnan jag tvingar mig ut. Dricka lite kaffe. Tända ett ljus. Om jag vore rik nu skulle jag beställa hem varorna.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, ibland är livet en prövning. Om det kan vara till någon tröst så låste jag mig ute igår, vilket medföljde att jag fick ringa en låssmed idag som nyss släppte in mig. Fick vänta i trappuppgången blöt av snö. Och nu sitter jag med en räkning på 800 spänn, YEAH. Men visst är det fint med snön?! Jag blir glad av att titta ut och se allt det vita, luddiga som gömmer allt det där gråa, trista.
/Tora

Anonym sa...

Här har det varit snöyra i några dagar redan. Såg ut som en snögubbe när jag kom till skolan imorse, och likadan när jag sedan kom hem igen. Gick inge vidare att cykla kan jag säga... I Uppsala behöver jag faktiskt inte ha någon snö. Här vill jag kunna ha lågskor och ingen mössa året om.

Anonym sa...

ja det är drygt nu när det tar sån jäkla tid att klä sig! lager på lager, knyta kängor mm mm.. suck

Anonym sa...

¨stackars er som måste vara inne hela dagarna......