onsdag 19 november 2008

Strykvanor

Läste i tidningen imorse att medelsvensson stryker tre skjortor i veckan. Tre stycken! Jag stryker noll skjortor i veckan så någon måste uppenbarligen stryka fler. Jag stryker så sällan att jag burit ner strykbrädan i källaren. Igår när jag skulle lägga på en ren duk duchade jag den med en blomspruta och slätade ut den på bordet. Då blir den lite slätare än ostrykt men lite skrynkligare än nystrykt. Funkar med gardiner också.
I notisen kunde man också läsa att elva procent av göteborgarna stryker nakna...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe... det HAR hänt, men inte ofta... ;-)

Kram Moster

Anonym sa...

Oj!! Jag fick ett strykjärn i julklapp för 2 år sedan och förra veckan var första gången jag tog upp järnet ur kartongen! Sydde gardiner till mamma och fick lov att stryka hihi! Fick tom läsa instruktionsboken innan ;)

Anonym sa...

Jag och Per gjorde ett tappert försök både stryka och mangla våra gardiner, men misslyckades totalt. Vår kära moder stryker ju faktiskt väldigt mycket! Liksom vanliga bomullströjor till och med (har jag för mig). Allt blir ju skrynkligt ändå så fort man rör sig!

Anonym sa...

ooj vad många inlägg, jag blir helt paff, hinner inte kommentera alla. och nej, strykbräda äger jag inte ens så... :P

Anonym sa...

det är svårt att stryka

Anonym sa...

Stryka gör man bara när man ska göra sig fin. Alltså 1 gång om året.

Anonym sa...

Stryker jag mycket? Är det ett skämt? Jag har vänner som stryker trosor samt alltid manglar både lakan och alla dukar! Det är väl mycket!! Kram mor.