onsdag 17 december 2008

Julstress

Hur man än bär sig åt kan man inte undgå julstressen. Det är som en ettrig iller som biter en i rumpan. De är lika bra att bestämma sig för att det är kul och att man gillar att ha massor på att-göra-listan (motsatsen vore nog värre). Varje år tänker jag att jag ska köpa julklapparna i tid. Typ efter midsommar. Så blir det aldrig utan alltid i sista minuten. Plus allt annat som ska fixas. Granen ska stjälas. Ljusen stöpas. Julklappar inhandlas. Knäcken kokas. Kroppen slimmas. Kopparen putsas. Tänderna blekas. Klor klippas. Sillen fångas. Julrimmen diktas. Glöggen drickas. Nädå. Jag bara skämtar. Jag är faktiskt rätt lugn. Det blir jul oavsett. Och det ordnar sig alltid - om så i sista sekund.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Det kan ju vara bra att prioritera. Känns lite viktigare att dricka glögg än att ut och plaska efter sill ;) Jag känner mig inte så stressad. Klapparna är ju klara, troooor jag. Är rädd att jag glömt nån! Ska bara packa och läsa ut en bok.

Anonym sa...

jag har två klappar kvar... men vet vad jag ska köpa så det är lugnt. annars har jag inte så mkt viktigheter kvar, typ städa lägenheten som just nu ser ut som ett bombnedslag, handla sprit, laga lite mat, godis.. typ..

Anonym sa...

Du verkar ha allt under kontroll! Tack för en trevlig julfika i dag, det var ett mysigt nytt inslag i julfirandet! Har just sett Lars-Kristerz vinna dansbandskampen, kul! Till och med Rune hade ringt o röstat på dem. Heja Dalarna! Kram mor