lördag 6 december 2008

Mission completed

Nu är jag hemkommen från shoppingen. Det gick bra och jag kan andas ut. Att handla med bebis skilde sig från att handla utan bebis. Skillnaden var bland annat den att jag inte kunde vela. Jag tog den första vinterjackan jag provade.
- Men ska du inte titta i någon mer affär först? undrade mamma.
- Nej, den här blir bra, sa jag.
Jag tog de första vinterskorna jag provade (och de enda jag tittade på). Är man och handlar så sällan som jag så gäller det att passa på. Innan jag fick barn kunde jag vara väldigt omständig innan jag bestämde mig. För övrigt kan jag inte påstå att det är någon höjdare att släpa med en tremånaders bebis i en massa affärer, men nöden har ingen lag. Några festkläder blev det heller inte. Glitter, spets och paljetter är inte riktigt min grej... än. Jag köpte dock en gul och en röd tröja, vilket inte hör till vanligheterna. Jag vill ha lite mer färg i garderoben. Jag känner mig inte grå längre.

2 kommentarer:

Anonym sa...

:) jag måste också få in mer färg i garderoben... men det är så satans svårt!

kul att du fick handla lite i alla fall. och nästa helg är det väl dags igen?

Jonna sa...

härligt! det var iaf mysigt att vara där med er!