söndag 7 december 2008

Sköna söndag

Detta blev en riktigt skön slapp söndag. Lång promenad. Kaffe och wienerbröd framför Vinterstudion. Inget speciellt på programmet förutom att tvätta en laguppsättning svettiga matchkläder från gårdagens innebandymatch. (Försökte låta bli att tänka på att jag fick andras rumpsvett på fingrarna. Jag bytte till mig tvätten i en deal med pojkvännen, kanske inte världens bästa deal.) Jag hade tänkt dammsuga också men det blev mörkt så snabbt och man kan ju inte dammsuga när det är mörkt, eller hur? Man måste ju se dammråttorna man jagar. Så jag fortsätter slappa. Vad gör ni på en söndag som denna?

3 kommentarer:

Anonym sa...

hej hopp. vad jag har gjort vet du nog nästan. julklappshandlat, tränat på inför min berättandeexamination, lagat mat och inte mycket mer. blev inget julkonsert heller. det bästa med den här söndag är att jag nästan är ledig imorrn också (ska till skola och öva berättande med mitt arbetslag en snabbis bara).

Jonna sa...

idag har jag känt mig som en ödla. halvdan träning, gruvar mig inför veckan som kommer, lite bakis, bara blä blä blä. rätt mysigt med bak iaf.

Anonym sa...

jag har prommenerat på Djurgården med min kära Ida som är på besök. Vi åt en saffransbulle och drack en kopp kaffe på Rosendahls trädgård. Sen gick vi hem och åt lax och rotsaker och lyssnade på Lida Ekdahl och pratade om sommaren och dansade en svängom med en soppkvast. Nu ska vi just titta på Dirty Dancing och äta en apelsin. Lite vemodigt känsloläge..imorgon ska jag börja umgås med migsjälv igen på mina 24 kvadrat meter samt sätta tänderna i en jävlig hemtenta som jag inte vet hur jag ska klara av. Men än är det loj söndags- stämning
/Tora