tisdag 20 januari 2009

Degradering

Mitt utseende är i totalt förfall. Det var länge sedan jag kände mig ens i närheten av att vara attraktiv. Piffiga lillasyster seglar in på väg till date. "Men Malin!" utbrister hon och stirrar på en bröstmjölksfläck på min tröja. Vi lever i skilda världar.
Jag har bara en amnings-BH som passar. Jag får skölja upp den i tvättfatet på kvällarna så den är torr dagen därpå. Jag köpte flera när jag var gravid men föga visste jag då om mjölkstinna tuttars storlek. Jag kammar mig inte ens varje dag och är glad om jag kommer ihåg deo. Jag fick ett par nya söta trosor av syster i present efter förlossningen som ligger oanvända i lådan. De känns för fina för mig. Det är dumt, jag vet. Nu har jag börjat fälla hår också. Så snart är jag väl skallig till råga på allt. Jag funderar allvarligt på att söka till "Gör om mig" i tv-programmet Go´kväll.

5 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha, men söt är du alltid! och du brukar ju alltid ha lite smink och ibland några fina örhängen på dig. du kan väl åtminstone piffa upp dig på fredag och lördag kvällar :P /hon som byter ut jeansen mot mjukisar innan hon knappt tagit av sig jackan

Anonym sa...

sötisen, du är ju ALLTID fin och fixad! det är ju som ett skämt när du beskriver mig som fixad.. jag som är så lat att jag inte ORKAR göra mig fin .. du ska se hur jag ser ut nu t.ex, osminkad, bad hair day, fula kläder. och då är jag ändå på jobbet. får hotta upp mig inför kvällens skidåkning :P

Anonym sa...

Vem orkar titta i spegeln när man har en underbar liten varelse att titta på istället :) Smink och snygga kläder hinner du med sen, jag lovar :) Föresten tycker jag du ser jättefin ut på alla bilder jag sett! kram madde

Anonym sa...

malin, nu är du ute och cyklar.

Anonym sa...

du är jätte fin syster oavsett kläder kram