tisdag 6 januari 2009

Nyårslöften

Man brukar säga att nyårslöften är till för att brytas. Eller har jag blandat ihop det med något annat? Nåväl, låt oss kalla det nyårsmål istället. Här är mina mål för 2009.

1. Använda tandtråd, minst varannan dag.
2. Börja träna igen (kan inte skylla på bebis hur länge som helst).
3. Skriva matsedel och laga "bra" mat (framförallt mer fisk och vegetariskt).
4. Baka mer matbröd.
5. Vara en glad och kärleksfull människa mot alla i min omgivning - typ "sprida kärlek" (lite Tomas di Leva-varning där men...)
6. Kramas mer (Odin är den enda jag kramar tillräckligt ofta).
7. Sätta in foton i album (samlar man för många på hög blir det aldrig av).
8. Träna mentalt med vovven (så blir hon kanske lite mer "normal" och lite mindre rädd för allt).
9. Bli en bättre lyssnare (och mindre disträ).

Ja, det får nog räcka så. Om ett år får jag utvärdera. Wish me luck!

4 kommentarer:

Anonym sa...

de där med träning kan du väl dra med mig lite på oxå vi kan ju åt mindståne ha lite mer barnvagns rally är alltid roligare å gå när man är fler vi går ju båda varje dag så de vore väl attans om vi inte jkunde göra det tillsammans lite fler gånger!!! kram

Anonym sa...

lycka till med målen klarar du hälften får du vara jättnöjd

Anonym sa...

good luck! jag ska nog också sätta upp lite mål, men det är väl främst att klara studierna kanske :) och träna, äta bra och allt sånt förstås... och kanske sitta mindre vid datorn... och se mer på nyheterna... och läsa mer böcker... osv osv osv...

Jonna sa...

oj det var inte dåligt med så många löften! go for it girl!