måndag 9 februari 2009

Att göra

Jag kände mig tvungen att skriva en "Att göra"-lista idag. Jag har mer en en sak att göra så det känns lite stressigt och jag behöver struktur. Lappen såg för löjlig ut. Jag slängde den. Det vore väl 17 om jag inte skulle komma ihåg att tvätta, handla och baka utan att skriva upp det på en lapp, men att skriva upp allt jag ska göra sitter djupt rotat. Jag har alltid varit en lapp-lisa så det är en befrielse att kunna leva utan kalender och massa kom-i-håg-lappar. Tidigare har jag öppnat min kalender tio gånger om dagen och skulle jag tappat bort den skulle kaos brutit ut. Nu är det bara att ta hand om Odin som gäller och hinner man något mer så är det en bonus.

3 kommentarer:

Anonym sa...

:) listorna ligger verkligen i familjen. jag har en IKEA-lista för tillfället.

Anonym sa...

haha, jag har en lista som tenderar att tyvärr aldrig krympa så det skapar nog mest ångest tror jag. :P

Anonym sa...

Har också bakat idag,Tack för receptet!! Listor är bra ibland om det är mycke man ska göra, då känner man sej så duktig när allt är förprickat! Kramar/mia