fredag 27 februari 2009

Impulsköparen Malin

När jag skaffar ny mobil brukar det tendera att bli lite slumpartat. När telefonen är uttjänt och jag behöver en ny så tar jag första bästa som dyker upp. Sist köpte jag en på Hemköp (av ett mobilföretag som dök på mig i entrén), något som jag fått äta upp både en och två gånger. Nu har den gjort sitt och min nya mobil (på bilden till vänster) hittade jag på Svepet. Ni vet det där reklampapperet som all reklam ligger i. Ett riktigt kap, om du frågar mig, för även denna fick jag gratis (eller för 99 kronor i månaden i 24 månader, men då får jag ringa för hela beloppet!). Ett impulsköp, jag erkänner, men här finns inte tid att vela. Och jag lär dra mitt strå till stacken och konsumera oss ur lågkonjukturen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

äntligen nu kanske man slipper höra sig själv när man pratar med dig.

Jonna sa...

härligt! vilken färg??