tisdag 17 februari 2009

Mamma Mu

Efter sista krystningen förändras allt. Jag är nu mamma till hela min identitet. Vem var jag innan? Vad gjorde jag förut? Jag minns inte. Idag har jag varit på Babyöppet tillsammans med ca 15 andra mammor (och en pappa) och deras bebisar. Där pratas inte om något annat än bebisar och allt som hör dem till. Man kan försöka inleda en diskussion om något annat men det är lönlöst.
Jag ser det inte som ett problem, men jag misstänker att jag kommer till en punkt när jag vill vara mer än bara mamma för ett litet tag. När jag också vill vara den jag var förut. För hon var rätt trevlig att vara med hon också. Har jag för mig...

4 kommentarer:

Anonym sa...

hon kommer nog tillbaka när odin blir mer självgående! jag älskar båda malinorna!

Anonym sa...

jag med kram

Anonym sa...

Malin, när du kommer till den punkten, så gå inte till babyöppet...
=)
Det är då man ringer sina kompisar som inte har barn..

Jonna sa...

haha, ja, hon är trevlig, att ta ett eller tio glas vin med och dansa loss med och så! men du är ju samma person nu med... men med ett annat fokus, såklart.