onsdag 4 februari 2009

Nattlig terror och blomsterfynd

Vanligtvis flyter nätterna ihop till ett enda töcken. Jag kan aldrig svara exakt på hur många gånger Odin ätit. Det känns oftast som hundra. Igår kväll la jag fram papper och penna på sängbordet för att föra statistik under natten. Han åt 7 gånger. Jag upprepar: 7 gånger! (Och Ja, jag försökte få honom att somna om utan att tutta, men Nej det gick inte). Jag var på väg att kasta mig i älven, men som ni förstår lät jag bli.
Det var tur att jag hade något extra kul att se fram emot idag - en hel mysdag med Mamma och Odin i Falun. Mamma hade tagit en semesterdag för hon skulle till ortopeden med sin trasiga hand och vi fick följa med. Odin fick lite nya saker och jag förälskade mig i en klänning som dessutom var skamligt billig på rea. Tyvärr fanns den bara i storlek 36 så jag tänkte att det var kört, men provade i alla fall för den såg ganska rymlig ut. Och den passade! Storlek 36! Det har jag inte kommit i på säkert tio år. Odin äter upp mig. Bokstavligt talat.

3 kommentarer:

Jonna sa...

hääärligt med en dag i falun men som jag sa tidigare i kväll, låter helt horribelt med alla dessa uppvak varje natt! jag skulle vara död. du är så tapper!

Anonym sa...

äntligen en uppdatering! men alltså, 7 gånger, det är helt galet. du måste känna dig som en trasa. jag hoppas verkligen du vilar på dagarna. om jag kunde skulle jag ge dig några av mina timmars sömn!

vilken söt klänning! den kommer vara jättefin på dig.

Anonym sa...

snart får du gå på barnavdelningen och köpa kläder.