tisdag 24 februari 2009

Pussmun

Sitter här med tröjan full av grötfläckar och hårstrån. Vänster skuldra värker. Tröttheten ristad i ansiktet. Men idag har jag inte varit mig riktigt lik. Jag har haft läppstift. Inte mycket, men ändå så det syns. Jag har aldrig ansett mig passa med färg på läpparna och trots upprepade försök har det oftast torkats av lika fort som det smetats på. Det känns för damigt. För vuxet. Imorse såg jag ett gammalt stift som jag fått någon gång, fick ett infall och tänkte: jag provar. Som ett experiment. Händer det något med en när man har färg på läpparna? Svaret är ja. Det dröjer bara ett par sekunder innan jag får en komplimang av Mats. Och hela dagen går jag runt och känner mig lite finare än vanligt. Så nu när mitt experiment är till ända kan jag bara konstatera - varför kom jag inte på det här tidigare?

3 kommentarer:

Anonym sa...

vad kul finns det för killar oxå,kom på en till sak jag önskar mig hammerfalls nya skiva kram.

Anonym sa...

Malin jag såg det ! på syjuntan! det var fint! borde sagt det.

Anonym sa...

hihi! nice! får se om jag upptäcker det någon gång också. känner mig lite grå ibland!