måndag 2 februari 2009

Separata sovrum

Separata sovrum brukar oftast införlivas när barnen är utflugna eller när man blivit äldre. Det behöver inte vara en följd av äktenskapets död, utan kan helt enkelt bero på att den ena partnern snarkar, är upp och kissar flera gånger varje natt eller vill läsa längre än den andra. Här har vi redan provat på fenomenet. I natt sov Mats på en madrass i vardagsrummet. Det var min idé, ändå vet min avundsjuka inga gränser, men det finns ju ingen anledning att han ska väckas hundra gånger varje natt bara för att jag gör det. Det är bara jag som kan tillfredställa Odins tuttbehov (vi har visserligen inte provat Mats bröst, men vem vill ha hår i munnen?). Låt oss bara hoppas att detta inte är en permanent lösning utan en tillfällig (desperat) åtgärd på grund av en längre tids störd sömn. Sov gott älskling. Tänk inte på mig...

5 kommentarer:

Anonym sa...

haha, det kan ju räcka med nån gång ibland :) lite som mamma gör när hon sovit dåligt en längre tid. förstår att det är tråkigt!

Anonym sa...

Prova att ge någon annan mat än tutten då! Det är säkerligen enbart för det är så mysigt att "tutta" lite... ;-)

Jonna sa...

hoppas verkligen att det bara är tillfälligt!

Anonym sa...

Ni är inte ensamma..........

Anonym sa...

Hej du, jag hade samma problem med min bebis tills jag började med välling, semperheaven säger jag bara. Efter att ha vaknat varannan timme sov karln (bebisen) 8-9 timmar i sträck. Det blev en bröstchock först men sen vande sig tuttarna vid det med, vi fortsatte amma under dagarna och det funkade superbra. Ett litet tips bara för man orkar inte hur länge som helst, tro mig. Det var lite knepigt att lära bebben ta flaskan men sen var det som sagt rena drömmen för en sliten morsa...
Lycka till