torsdag 5 februari 2009

Stormen

Som av en händelse råkade vi i söndags hamna framför reprisen av det första avsnittet av dramaserien Stormen, (inspirerad av Stormen Gudrun som härjade i södra Sverige för ett antal år sedan). I måndags såg vi det andra. Jag hade glömt hur kul det är att se en välgjord svensk serie på SVT. Hemmen ser ut som hemmen gör. Människorna ser ut som människor gör. Dialogen är trovärdig. Skådisarna fantastiska och musiken stämningsfull (denna komponerad av Maia Hirasawa). I söndags såg vi också så klart underbara Mia och Klara. SVT är den enda kanal man behöver. Sanna mina ord.

P.S. Vi betalar också lydigt vår TV-licens. Det är väl investerade pengar. Tacka vet jag reklamfri TV. /MoralMalin

4 kommentarer:

Anonym sa...

ja, här man missat en serie tydligen... jag ser bara top model. mycket givande!

Anonym sa...

bor ni framför tv:en ni eller?

Jonna sa...

jag har också missat allt det där :( och inte betalar jag licensen heller. fy fy.

Anonym sa...

Själv tycker jag Stormen är rätt tråkig.

Däremot är den nya danska serien Sommer riktigt bra! Rekommenderas!