måndag 16 februari 2009

Varför är det så mycket månad kvar i slutet på pengarna?

Igår kväll sprang jag in på ICA för att köpa en limpa och ett paket bacon. Jag hade 50 kronor och 50 öre i plånboken och tänkte att "det måste ju räcka gott och väl".
- Var det bra så?
- Ja tack.
- 53.50.
- Öh... jaha... Jag har bara femtio kronor och femtio öre (Varför sa jag det? Det lät ju som om jag förökte pruta!). Kan jag springa och hämta ett mindre baconpaket?
- Ja visst, gör det.
Jag rusade iväg och rotade fram ett baconpaket som vägde 100 gram mindre. Priset gick ner tio kronor och jag kunde betala. Nu är väl ryktena igång på samhället om att jag och Mats lever på ruinens brant och får gå till syrran på soc och be om bidrag.

5 kommentarer:

Anonym sa...

hahahahah! vad kul. ja denna månad är det för mkt månad kvar.. beror på mina utsvävningar i form av ny mobil, cd-skivor, norrköping mm..................

Anonym sa...

ja jag tyckte väl jag hörde någon prata om de när jag var in på ica idag de var alltså dig och mats dom pratade om :)ha ha

Anonym sa...

Usch! Men vilken fin bild på dig MaLIN, och söt klänning. Var har du köpt den? Vill köpa något blommigt, det är mitt senaste "måste ha". /Tora

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Hej! Ja usch ja känner igen det där, vågar inte ens kika på kontot..tur att det är barnbidrag på fredag va? Mina räknare kommer ifrån http://susnet.se/tjanster/ om ni inte får till det så kan jag försöka förklara men det var inte så svårt :) Ja det vore så kul om Gustaf kom tyckte vi :) kramkram!

Anonym sa...

haha, jag är verkligen nojig med pengar på affärer. tror aldrig att det ska räcka! jag gått runt och räknat ihop alla priser med mobilminiräknare mer än en gång innan jag vågat mig fram till kassan. värst var det ju ändå med alla gamlingar när man jobbade som skickade med så snålt!