torsdag 19 mars 2009

Birro

Marcus Birros krönika i FK imorse förgyllde min frukost (försökte hitta den på nätet för att länka den men hittade den ej). Jag blir tårögd varje gång jag läser någort han skrivit om sitt barn. Jag har blivit väldigt blödig.
Jag gillar Birro. Han verkar ha bra värderingar. Kommer aldrig att glömma Birro mot Alex Schulman i Josefssons Debatt. Birro var emot den humor som går ut på att förminska folk. Det är aldrig "kul" med elakhet. Vad skapar den cyniska humorn för samhälle? För mig var det givet vem som vann debatten. Nu ska Schulman bli pappa, kanske kan det göra honom lite ödmjukare? Hursomhelst. Snart är Birro och hans flickvän Jonna med på TV4, hos Malou. De blev föräldrar till en liten son i februari efter en lång kamp med två sena missfall, operationer och IVF och jag antar att det är vad de ska prata om. Jag vill gärna lyssna på dem. Så hej då för nu.

Jonnas blogg
Birros blogg

2 kommentarer:

Anonym sa...

alex blir säkert lite mer känslosam när han fått barn... det tror jag... hm, eller?

Anonym sa...

bra inlägg.. och bra med länkar, jag ska också bli bättre på det nu. men jag är så velig, idag har jag bl.a skrivit ett långt inlägg med bild och allt (på lunchen) som jag sedan raderar efter en halvtimme för jag inte törs.