tisdag 31 mars 2009

En tapper liten man

Gustaf kom hit sedan han varit hos doktorn. Tack och lov behövde inget sys. Han har sår på hakan, skrapsår på kinden och är sårig och svullen på läppen. Hur han ser ut inne i munnen är det ingen som vet för där får man inte titta. Han hade svårt att äta men ville "ha en bulle och hålla i handen", vilket han fick. Den höll han sedan i handen hela eftermiddagen och ännu när han åkte hem. Skrutten. Han är en tapper liten man. Jag och Fia fick honom till slut att skratta genom att göra spasmiska skakningar med kroppen. Vad gör man inte för ett leende?

3 kommentarer:

Elina sa...

Åh! Bulle att hålla i handen! Hur sött är inte det :) Han är för go. Och jag hade gärna sett era spamiska ryckningar haha. Hade nog skrattat jag med!

Jonna sa...

två inlägg om vår kära g! nu har det snart gått en vecka sedan jag träffade dem sist.. och dig och o vill jag också träffa snart.. lunch tors eller fre????

andreas sa...

på hemköp fick han en banan när vi kom in i affären, den höll han hela vägen hem där den hamnade i en vattenpöl kram kram.