torsdag 19 mars 2009

Kom-ihåg-lapp

Den här lappen hade jag i fickan imorse när jag traskade iväg till BVC i vårvintersolen. Jag har alltid så många frågor men minns hälften. Svaren blev:

Mat/gröt= Det är inte tillsatt socker i pulvergrötarna, däremot socker från frukt och mjölk, vilket det även blir om jag gör egen gröt med till exempel mosad banan. Gör man egen gröt ska man tillsätta järn i form av smulat paltbröd. Urk. Det går utmärkt att varva. Köpegröt blir dyrt i längden.

AD= Jag fick en ny flaska med bara D-droppar som nu ersatt AD-dropparna.

Sömn-amning= Här fick jag det svar som jag egentligen redan visste men inte ville höra:
- Han kommer fortsätta amma så här ofta så länge ni tillåter det.

Suck. Vi får nog lov att ta en avvänjningshelg i Sälen nästa vecka. Jag fixar inte att amma honom med 1 till 2 timmars mellanrum på nätterna längre, men jag fixar inte heller att möta grannarna rödögda av trötthet på grund av vår nattliga amningsavvänjning. Sen är det väl lite tveksamt om jag fixar att han skriker oavsett var vi är.

6 kommentarer:

Anonym sa...

:( lycka till sis! du fixar det! du får tänka att han säkert mår bra av att sova mer på nätterna också, vilket jag inte vet nåt om... men det låter logiskt! puss!

Anonym sa...

Hoppas att det funkar att ändra rutinerna när ni är i Kinnvallsjösätra! Ibland gör miljöombyte susen! Det gäller både stora och små, det blir nog bra för er på flera sätt! Kram mor/svärmor/mormor!

Anonym sa...

kära syster nu får du tänka på vad som är bäst för er jag tror säkert grannarna överlever.kram

Anonym sa...

Ang. gröt: Jag tog steget, köpte paltbröd, smulade det och la det i en fin liten glasburk bredvid den fina burken med havregrynskross.
Det känns jättebra, vi blandar i en halv banan och lite mjölk och rör om. Loves it. Känns mkt bättre.
We need järn!

Anonym sa...

ni klarar de ni behöver nog alla förändringen glöm inte de och odin kommer inte dö av att få skrika lite han vet att ni älskar honom iallafall!! kram

Jonna sa...

jag tror ni kommer fixa det galant... kämpa på....