söndag 1 mars 2009

Natthumör

Jag är vanligtvis en ganska snäll och timid flickvän om jag får säga det själv. Men amningsterrorn som Odin utövar på natten plockar visst fram mina sämsta sidor. Inatt flyttade Mats tillbaka till sovrummet. Då Odin ville ha mat för sjuttioelfte gången frågade han vad klockan var? När jag skulle kolla på klockan sopade jag ner allt på sängbordet och det blev - naturligtvis - Mats fel.
- Du får väl kolla själv, snäste jag surt och slängde iväg Odins snuttefilt -som hamnade rakt i ansiktet på Mats. Jag misstänker att det blir tillbaka till madrassen...

4 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha! jag är likadan på kvällen/natten när jag vill sova. häromveckan satt per och spelade tv-spel när jag försökte sova. det låter ingenting, men ändå har jag svårt att få ro. när jag gick upp och kissade så stannande jag länge och tittade på en fönsterlampa som lyste. jag övervägde om jag skulle stega in i vardagsrummet där per satt och släcka den demostrativt så pers skulle märka att jag inte kunde sova (för allt ljus osv).

Jonna sa...

ojoj! inte lätt! men ganska kul, kul att du bjöd på det! alltså, i bloggen. ;)

Anonym sa...

stackarn hade han blåöga på morgonen?

Anonym sa...

hahaha! det där känner jag igen! Kram/mia