måndag 30 mars 2009

Själavård





Helgen i Sälen blev inte som vi tänkt oss men bra ändå. Det blev lite mindre skidåkning än väntat på grund av hastigt påflugen halsont, istället tittade vi på spännande skidskytte på TV. På lördagen snöade det och på söndagen var det strålande sol vilket gjorde att det kändes ännu tyngre att åka hem. Jag försökte övertala Mats att han var för klen för att gå till jobbet idag och att vi lika bra kunde stanna men han lyssnade inte på det örat. Odin stortrivdes på fäbodvallen. Han åt mer gröt än han någonsin gjort och skrattade massor. Jag tror att han liksom hans föräldrar mådde gott av lite kvalitetstid tillsammans. Att bara vara med varandra i en liten stuga med en sprakande brasa och den vacka tysta miljön utanför gör gott ända in i själen.

4 kommentarer:

Jonna sa...

ååååååååååååh jag längtar dit igen! always. får se om det blir att vi åker dit första maj-helgen :D puss!

Elina sa...

Härliga bilder! Åh, vad det känns som länge sedan jag var hemma nu. Känns mycket längre än två veckor. Saknar er så! Och vallen saknar jag också. Har inte varit där sen nyår och det lär väl dröja till sommaren någon gång. Trist. Puss!

andreas sa...

mys mys va skönt för er kram kram

Anonym sa...

Ååh vilka härliga bilder! Han ser verkligen ut att njuta i fulla drag! Det är bra det för han skall väl förhoppningsvis tillbringa mycket av sin tid där framöver! Skönt att amningen är neddragen nattetid också! Kram mor