fredag 27 mars 2009

Tandsprickning och tuttavvänjning

Det är lite pinsamt att erkänna vilken koll jag har på grannarna men igår hörde jag grannens väckarklocka ringa en timme tidigare än vanligt. Sedan gick han och bilen stod kvar hemma. "Aha", tänkte jag, "ska han resa bort?". Då Mats kvällskissade med Doris fick han i uppdrag att kolla fönstren och mycket riktigt, det var mörkt. Jag såg då vår chans att vara lite hårdare mot Odin och inte ge honom tutten vid första pip av rädsla att väcka grannen ovan. Natten blev tuff. Minst sagt. Odin har tandsprickning och är inte att leka med. Efter några timmars ryckig sömn drog Mats täcket över huvudet och stönade:
-Jag avlider!
Odin vaknade gång på gång och när man trodde han somnat in vaknade han igen, men vi stod emot och jag tror att han bara åt tre gånger inatt. Vid det här laget är jag dock vis av erfarenhet och tänker inte ropa hej innan vi kommit över bäcken. Så att säga.

2 kommentarer:

Elina sa...

Ett steg i rätt riktning i alla fall! Hoppas det fortsätter så. PUSS!

Jonna sa...

haha, du har verkligen koll.. :P men jag tänkte faktiskt också på att det var mörkt där! har håkan och madde inte fått bäbis än btw ???