fredag 27 mars 2009

Vad blir det härnäst?

Demensen är av ett skenande slag. Det blir bara värre och värre. Igår skulle jag handla åt farmor men när jag kom ut från affären hade jag inte handlat en pinal åt henne och fick gå in i en annan affär och rätta till mitt misstag. I tisdags då vi kommit hem från babyöppet ringde telefonen.

- Hej! Det är Pia på babyöppet.
- Hej! Har jag glömt något?
- Ja, din skötväska.
- Åh nej!

Ibland blir man rädd för sig själv. Är det någon som har lite extra minne att sälja?

5 kommentarer:

Elina sa...

Tyvärr behöver jag allt minne jag har, för det är ju inte så mycket direkt... Har till och med tänkt tanken att jag kanske parkerat min cykel någonstans och glömt det! Men nej, så kan det inte vara. Kan kan kan INTE!

Jonna sa...

du och elina kan ju starta en club. puss.

Anonym sa...

Dom säjer att det blir bara värre när man fått barn, det är jag beredd att hålla med om... ett under att man inte glömt nån av ungarna nånstans än!! Kram/mia

Anonym sa...

oj då... undra hur det blir för mig som redan glömmer saker.

Anonym sa...

min uppfattning är att det inte stavas demens utan sömnbrist! Det är något som verkligen knäcker en människa! Hoppas att helgen i vallen varit bra! Kram mor/mormor/svärmor!