torsdag 2 april 2009

Påskris

Här har påskriset varit på plats ända sedan i måndags. Jag gillar påsken. Nej, det räcker inte - jag älskar påsken! En liten och opretentiös högtid som mest kännetecknas av god mat, trevligt umgänge och - till skillnad från julen - avkoppling. I år känner jag mig dock lite kluven då vi för första gången på så länge jag kan minnas inte ska fira tillsammans med familjen O i Sälen. Stugan är under reparation och vi får stanna hemma. I gäststugan får bara mamma och pappa plats. Småsystrarna drar till Marocko och vi andra blir kvar hemma. Som tur är väntas massor med emigrerade släktingar och vänner uppsöka sin rötter här i dalom och med hjälp av dem tror jag ändå att den här påsken blir succé.

3 kommentarer:

Elina sa...

Åh, härligt att jag får komma hem till lite påskstämning i helgen! Här har jag inte unnat mig något påskpynt... Men har en kyckling i Leksboda som får följa med hit sen :) Ses snart!!!!!!!!!!! Åh åh åh!!!!!!!!!!!

JONNA sa...

Ja just ja, jag har faktiskt också påskpynt, kanske ska pynta lite i kväll så jag får lite påskkänsla innan jag far? Mysigt mysigt.

Sofia sa...

ja de blir annorlunda även om jag minns lite vad man gjorde under påsk när man inte var i sälen. Fam hansen tänkte ju ordna med en påsk middag oxå som vi hemskt gärna ser er närvaro under vet inte riktigt vilken dag men de får vi styra ihop så de passar alla ni ska väl till rättvik lite oxå. kram