söndag 12 april 2009

Påsktristess

Vad ska jag ta mig till? Rastlösheten äter mig inifrån. Jag har blivit sockerberoende under helgen. Kan inte sitta still. Vill inte vara inne. Vill inte gå ut. Timmarna går. Inget blir gjort. Söker recept på google. Ingen träff. Blir sur. Ser att jag stavat fel - bogtsek. På diskbänken ligger en bogstek på tining. Vad är det för sökmotor som inte kan kasta om bokstäverna? Det behöver dammsugas. Det behöver handlas. Det behöver vattnas. Tvättmaskinerna har gått klart i tvättstugan. Odin vill bli upplockad. Jag går och snyter mig igen. Har snart ingen hud kvar runt näsan. Var ska man börja? Jag går och tar en godis, det är ju fortfarande Påsk.

2 kommentarer:

andreas sa...

stackars dig du får komma hit då här är det full fart.kram

Anonym sa...

Jag tycker också att det varit rätt mycket trist och tomt denna påskhelg! Nästa år hoppas jag på hela gänget på Kinnvallsjösätra igen! Basta!