onsdag 22 april 2009

Rent hus

Egentligen gillar jag inte riktigt programidén kring Rent hus. Speakerns förlöjligande kommentarar irriterar mig. Och en del av deltagarna verkar vara samhällets stackare (långtidssjuka och deprimerade) som inte riktigt vet vad de ger sig in på, anmälda till programmet av en släkting kanske? Många är nog de tittare som ser ner på lortgrisarna. Jag likaså. Jag erkänner. Sitter och ojar mig över andras smuts och äckel. Tappar aptiten för kvällsfikat. "Hur kan det gå så långt?". Men jag kan i alla fall tacka Rent hus för en del bra städtips. Och att jag nu överhuvudtaget vet att det finns ett avrinningshål i kylskåp som man bör göra rent emellanåt.

2 kommentarer:

Elina sa...

Men du måste gilla programmet rätt mycket, har för mig att du bloggat om det tidigare! Jag har inte sett på det nåt i år. Att se några avsnitt räcker, sen blir det väl mest samma samma. Tacka vet jag desperate housewives :)

Anonym sa...

Det är ju också en del fejk förstås... jag har läst nånstans att dom ej får städa på 1 månad innan.. Säkert får dom anvisningar att stöka till så mycket det går också.. ;-)

Annars skulle det ju inte bli något program att visa??