onsdag 15 april 2009

Snyft och snor

Nu blir det lite dystert och privat. Gillar ni inte det får ni sluta läsa nu. Men om ni, liksom jag, tycker det är läskigt med människor som alltid tycker att allting är fantastiskt och aldrig kan visa sig svaga så kan du fortsätta läsa.
Idag grät jag. Det var en riktig hederlig hulkande gråtattack med rinnande snor och mascara. Jag grät för att jag är så förbannat trött. Och för att Odin inte vill äta någon annan mat än bröstmjölk. Men mest grät jag för att familjens älskade gamla hund snart inte finns mer. Jag hade inte velat gråta inför Odin men så blev det. Han såg dock inte ut att ta någon skada där han låg och tittade på mig och gjorde pruttljud.
Det var skönt att gråta lite, det borde man göra oftare. Efteråt tog jag en dusch och gick vidare... eller ja... jag gick till Apoteket i alla fall.

5 kommentarer:

andreas sa...

ja usch det är inget vidare det där men nog är det skönt att gråta ibland konstigt nog.kram

Anonym sa...

Lilla gumman! Om jag kunde hjälpa dig att få sova lite...Det kommer nog att bli mycket gråt i vår familj den närmaste tiden är jag rädd, detta med Alva är verkligen hur tungt som helst! Kram mor

Anonym sa...

Hej, jag vet inte hur jag hamnade på din blogg :-), men ville bara säga att det finns en ny nattvälling, min bebbe sov som en stock på den. Fast vill din inte ens ta flaskan är det kanske inte till någon hjälp...
Hälsningar Mia.

Linda sa...

"Jag tycker det är läskigt med människor som" inte vågar låta gråten vara en del av livet. Inte gråta inför Odin, varför inte? Gills inte dina känslor? Eller gills det bara om du är glad? Man kanske inte ska söka tröst hos sitt barn, men man ska väl kunna visa sitt känsloregister!?
Tråkigt att det går sakta med maten, nattvällingen kör vi med också ibland när jag är borta eller vi är på resande fot.
Tråkigare med hunden.
Önskar vi kunde hjälpa till jag och Leo på nåt sätt. Kram

Anonym sa...

Klart man ska gråta och va ledsen när man är det..inte va någon Gullettussankaraktär som håller upp en "bra" fasad hela tiden..vet att du gillar Mia & Klara också!:) det är bra att gråta ur sig lite ibland! sorgligt med Alva..blir ett så stort tomrum när de försvinner. Hoppas Odin blir en nöjd och nattsovande bäbis snart så att det blir ordning på sömnen för dig/er också . Kramkram //Marie G