söndag 17 maj 2009

2-årsjubileum

Hipp Hurra för bloggen! Idag firar min blogg två år. Tänk att jag delat med mig av mitt liv och allt som hör därtill så länge. Visst har jag funderat på att sluta ibland, men det har blivit ett beroende och jag fortsätter så länge det är kul.

Igår var det den stora barbecuedagen då vi skulle inviga vår nya grill. Så var i alla fall tanken. Men plötlsigt kom vi på att vi var vrålhungriga, och grillning i all ära men någon snabbmat är det inte, så det blev fredagens rester istället. Det är så typiskt oss, vi planerar, diskuterar, handlar och förbereder men sen blir vi hux flux darriga av hunger och det slutar med rester eller pizza. Ikväll gör vi ett nytt försök.

Tittade ni på eurovision song contest? Vi tittade men zappade en del. Gäsp. Så samma samma. Alla dessa åmande lättklädda tjejer. Räknade ut att av 25 bidrag var 14 ensamma kvinnliga artister. 5 var ensamma män. Vi gav upp vid elva, här går gonggongen klockan fem på morgonen så det är inte så smart att sitta uppe till tolv. Jag hade på känn att Malena skulle floppa. Jag hade också på känn att Norge skulle vinna. Så idag går jag runt och känner mig som ett schlagerorakel. Rysslands bidrag är värt en kommentar. Oh my god! En kvinna som står och vrålar "mamma" med plågad min under tiden flera storbildsskärmar visar henne då hon åldras. I slutet på låten har hon blivit gråhårig och rynkig och gråter. Det är uppenbart att Ryssland inte vill riskera att få arrangera tävlingen två år i rad.

4 kommentarer:

andreas sa...

imponerande av dig oraklet haha.kram

Elina sa...

Nu är jag uppdaterad på allas bloggar! Tur att det varit helg och ingen har haft så mycket tid att skriva ;) Grattis till två år! Jag hoppas att du inte slutar på länge.

Jag måste hålla med Andreas att det var en mycket imponerande analys av dig! Du måste varit den enda i Sverige som förutspådde det!

Jonna sa...

hahahahahahah! ryssland... ja, som sagt. grattis till bloggåren! hoppas du fortsätter några år till!

Linda sa...

Ryssland var min favorit.