söndag 10 maj 2009

En blåsig bra dag

Det var en blåsig dag igår. Syrran flyttade och som tack för att jag inte hjälpte till att bära fick jag fisksoppa. Den blåste av skeden och hamnade över hela stackars Fridah som satt bredvid.
Mamma och pappa som åkt bort skämdes för att de inte hjälpte till med flytten, men som ni ser på kortet behövde hon inte flytta ensam. Jag kokade kaffe och det blev ett härligt kaffekalas under häggen.
På kvällen anslöt jag och svägerskan med ungar till Mats och brorsan som hjälpt "Nyggan" med familj att isolera ett tak. Grillat stod på menyn. Blåsvädret drev dock in den stackars grillmästaren i ladan och slutligen hamnade köttet i ugnen. Middagen blev så där rörig som det lätt blir när det är småbarn med. Härligt rörig om du frågar mig. Maten blev kraftigt försenad på grund av den misslyckade grillningen, men när den väl stod på bordet kastade vi oss över den som hungriga rovdjur. Inte ens en kaskadspya av sällan skådat slag (annat än på tecknad film) kunde få oss att sluta äta.
En överdrivet blåsig men bra dag, på det hela taget. Trots att brorsan blev nerspydd och Fridah blev nersoppad.

3 kommentarer:

Elina sa...

Ser mysigt ut! Jag har tråkigt. Jag längtar efter eeeeeer.

Jonna sa...

Åh vad jättekul att du skrev så mycket och la ut bild! jag länkar till dig så behöver inte jag skriva så mycket om flytten nu! :D puss puss!

andreas sa...

håller med totalt men jag hade gärna bytt spyan mot fisksoppa.kram