måndag 18 maj 2009

Ingen shopoholic här inte

Vad har hänt? Jag har totalt tappat förmågan att handla kläder (och det är kanske lika bra det med tanke på ekonomin). Idag skjutsade jag mamma till Falun då hon skulle ta bort gipset från sin artrosopererade hand. Naturligtvis kunde vi inte låta bli att gå en sväng på stan. Jag hade bestämt mig för att titta på något åt mig själv och inte bara åt Odin, men gick raka vägen till barnavdelningarna ändå. Det är så mycket lättare att köpa kläder åt Odin. Jag har ju inte samma kropp längre. Inte samma koll. Inte samma energi och inte samma inkomst som förut. Och vad är det för mode nu egentligen? Jag hittade inte en enda överdel som jag fastnade för. Alla dessa grälla färger och pasteller - det är inte jag. Ett par byxor och ett par skor blev det i alla fall till slut tack vare mamsens uppmuntran. Tack mamma.

3 kommentarer:

Elina sa...

Jag skulle shoppa lite igår men fastade med en skoluppgift istället... Överväger att beställa fast affärerena ligger 100 m bort...

Spännande att se dina nya skor!

Jonna sa...

Åh, jag känner igen mig! Jag har säkert inte köpt ett klädesplagg på två månader eller mer. frånsett ett par tre toppar i Agadir. Men bra för plånboken...

andreas sa...

grattis själv shoppa jag en innebandyklubba på nätet som jag verkligen behövde just nu,kan ta med den på fredag.kram