onsdag 24 juni 2009

Baden baden

Dagen började illa med en intrampad pin från hjärt- och lungfonden i hälen. Jag stöder gärna deras arbete men det var inte riktigt så jag hade tänkt mig. Nu har vinden vänt och jag lever det ljuva sommarlivet hemma hos mamma och pappa. Solar i baden baden-stolen och luktar på blommorna. Dessutom har vi fikat med Mats på tomten och smakat vårt vatten. Det smakade mycket bra som vatten sett. Och ännu bättre som vårt vatten sett. Nu sitter jag här medan mamma och Elina förbereder lunchen och Odin sover. Sämre kan man ha det. Sedan jag fick barn och inte får sova hela nätterna behöver jag inte göra ett dyft när jag är borta. Jag frågar alltid av artighet om jag kan hjälpa till med något men får alltid nekande svar. Och då brukar jag acceptera det utan att bråka. Det är skönt att vara lite slöfock ibland.

3 kommentarer:

Jonna sa...

Det gör du naturligtvis alldeles rätt i! Lät som en underbar dag även om jag får tears in eye av att inte kunna vara där med er, det suger så jävligt att jobba nu.

andreas sa...

unna dig att vara slö när det går kram.

Elina sa...

Det var trevligt att ha dig här! Lagar gärna mat flera gånger om du kommer :)