onsdag 3 juni 2009

Hit och dit

Idag har jag farit kors och tvärs hela dagen. Imorse till jobbet och fikade med en gammal klass, som var en av mina första klasser och nu tar studenten. Efter det hälsade jag på Mats och husbygget. Vidare på föräldrakurs, denna gång på biblioteket med barn- och ungdomsbibliotekarien (jag måste gå på bibblan med Odin - snarast!). Sedan lunch med de andra mammorna. Och nu är jag nästan nyss hemkommen från ett förberedande möte med prästen, mamma, pappa, faster och hennes man inför farmors begravning. Imorgon ska jag göra så lite som möjligt. Det enda jag måste göra är att bestämma mig för om jag ska säga något på minnestunden efter begravningen eller inte. Och i sådana fall - vad? Jag skulle kunna skriva en bok om farmor. Hur får man allt man vill säga att bli ett lagom långt tal?

3 kommentarer:

andreas sa...

ojoj lugna dig syster kram

Elina sa...

Hm, svår nöt att knäcka minst sagt. Att berätta om farmor i bara ett par minuter känns omöjligt... Men jag förstår om det skulle kännas bra att göra det. Jag vet att du skulle göra det bra! <3

Jonna sa...

Jag tror också det blir jättebra, om du vill.