måndag 22 juni 2009

Summering av helgen med stort M

Midsommar- en är slut och jag likaså. Det kostar på att umgås med folk hela tiden när man är van att mest umgås med en bebis och en hund. Det kostar på att kuska runt med en bilhatande bebis och bo på olika ställen varje natt. Det kostar på att äta som en häst fast man är en människa. Men det var det värt, trots regnet blev det en toppenhelg. Jag hoppas kunna bjuda på lite mer bilder när jag fått/snott några från syrran.

Godaste maten: Det blir oavgjort mellan pappas hemrökta lax, svägerskans mozzarella- och parmesanpaj och den andra svägerskans kalla skagenpaj med kavringsbotten. Det var så gott att jag nästan började grina när jag blev mätt.

Roligaste repliken: Snart 3-åriga Gustaf (vem annars?). Lillebror Vincent har fått tag på Maj-Britts jackas dragsko och stoppat den i munnen, varpå Gustaf konstaterar:
- Vincent har tantjacka i munnen!

Mest oväntade repliken: Midsommardagens eftermiddag. "Men kan du inte försöka kravla dig ut till bilen i alla fall så vi kan åka?". Jag säger inte vem som sa det till vem.

Helgens lyckokast: Två vinster i bystugans lotterier! En pick-nick-korg och ett par hantlar.

Objudna gäster: Alla myggor på Mats kusins 25-årskalas. Jag var överspänd och överbeskyddande förstagångsmamma som skulle skydda Odin från de blodtörstiga bestarna till varje pris. Först igår kväll insåg jag det komiska i mitt agerande och låg och fnissade åt mig själv.

Det lever jag på länge: Jag fick visa leg när jag skulle köpa ett 6-pack folköl på Hemköp. Plötsligt kändes det lite lättare att jag snart blir 30 (trots att det säkert berodde på att kassörskan glömt glasögonen hemma).

4 kommentarer:

Elina sa...

Rolig redogörelse! Jag vet inte om jag har så många kort att sno, men du får kika.

Jonna sa...

Härlig summering, tack! ååh, jag hade också velat haft hemrökt lax! min paj blev sådär faktiskt, den blir lite tunn i långpanna. så matmässigt har väl helgen varit sådär men annars fiiiiiiiint.

MOR sa...

Bra skrivet Malin! ja min Janzon blev ju inte så bra, skall inte frysa den nästa gång! Men den inlagda sillen...? Tack för trevligt sällskap under helgen! Kram.

andreas sa...

bra summering ja fy f n va gott man ätit och druckit kram kram