torsdag 25 juni 2009

Syndare

Nu är allt klart om jag eller Mats skulle gå bort. Hemska tanke. I förrgår var vi på banken och fick hjälp att skriva ett inbördes testamente, eftersom vi lever i synd och dessutom har avlat en oäkting. Nu ärver vi varandra trots att vi är ogifta. Juristen tycktes ha svårt att förstå att vi inte ingått äktenskap, hon spände ögonen i oss och frågade:
- Finns det någon speciell anledning till att ni inte gifter er? Det enklaste är ju om ni gör det. Då ordnar sig allt automatiskt.
- Ja...öh...jo...men...vi har väl inte riktigt pratat om det... och nu har vi varken tid eller råd... och så...
Jag som trodde att man skulle gifta sig av kärlek. Dumma romantiska jänta.

3 kommentarer:

Elina sa...

Konstig kommentar av bankkvinnan! Det känns ju som en rätt omodern tanke att alla "ska" gifta sig. Och sen är det ju som du säger, det krävs ju massa tid och pengar, om man vill ha det lite större. Klart man kan göra en enklare variant, men det accpeterar inte jag. Jag vill gå på bröllopsfest med god mat, tal, lekar, dans... Det har varit så himla kul :)

Jonna sa...

Ja, för fan, gift er ! Nu snart! Det vore grymt kul det!

andreas sa...

jag kan varmt rekommendera att ni gifter er och gör som ni vill, bara det blir svensexa och god mat och dryck.kram