söndag 5 juli 2009

Ett dagsverke

Sängen står obäddad här. Det är en sån dag. En slödag trots att ingen är bakis. Vi bara är. Med Odin. Mats har semester nu, mer välförtjänt än någonsin. Vi inledde den genom att åka till Mats lilla jaktstuga och bli serverade till knottmiddag. Fint blev det dock efter att vi avlägsnat all muslort och slagit det långa gräset. Odin lekte under tiden med sin faster som efter fyra timmar med Odin var helt slut och konstaterade att hon nog aldrig skulle kunna ha några barn. Det är en krävande liten krabat, men älskad bortom vett och sans. Kvällen vigdes åt den fantastiska filmen Whale rider. Girl power när den är som bäst.

5 kommentarer:

Jonna sa...

jag har också en sån söndag. förutom lite brödbak. annas vore det ju inte jag.

elina sa...

jag har också en sån dag. förutom brödbak OCH müsli. yes, jag slog jonna!

känner också som marie ofta ;)

Elina sa...

fast jag vill ju ha barn. bara inte nu! och ibland när man är så där riktigt trött efter att man lekt med ett barn, så känner man att det räcker att gosa med andras barn! ville bara förklara mig.

Linda sa...

Åh Whale rider är absolut en av mina favoritfilmer!

andreas sa...

tack för besöket kram