fredag 31 juli 2009

La Cupola

Mamma, syster och jag hängde på låset till shopping- meckat Kupolen imorse. En dags bebislöst handlande stod på programmet. Det hade kunnat sluta illa. En kvart innan avtalad tid för hemfärd kände jag mig missnöjd med hela shoppingen. Två halva-reapriset-plagg låg visserligen nedpressade i väskan men det där klockrena fyndet som får det att pirra i kroppen av lycka fattades. Ni vet ett sånt där plagg som det står ens namn på? Klockan tickade... och där var det! Jag hade sett det tidigare men känt mig för snål (trots att det var på H&M och inte alls särskilt dyrt). När jag för tredje gången besökte galgen slog jag till och köpte den paljettbeströdda boleron som får mig att glittra värre än en julgran. Det spelar ingen roll hur mycket de andra panelhönorna försöker, min fjäderdräkt kommer överglänsa alla.

1 kommentar:

Elina sa...

Du kommer vara jättefin i allt du köpte. Ser fram emot att se klänningen på om en vecka ;)