lördag 18 juli 2009

Se upp i backen!

Ett. Två. Tre. På det fjärde ska det ske. På det femte gäller det. På det sjätte smäller det. Jag ska på fest ikväll. Jag har slutat amma. Oj. Oj. Oj. Jag har inte druckit på 20 månader! Eller... det var inte sant, då vore jag död, men jag har inte druckit alkohol på 20 månader. Det är syrrans pojkvän som har fest och jag lär höra till veteranerna, men ändå vara mer nybörjare än någon annan. Jag har faktiskt, helt ärligt, inte saknat alkohol det minsta. Det har liksom inte funnits i min värld, men ikväll lämnar jag mina pojkar i hemmets trygga vrå och beger mig ut på äventyr.

3 kommentarer:

mor sa...

Hoppas att du får en riktigt trevlig kväll! (Även om jag misstänker att tankarna mest kommer att vara hemma hos dina fina pojkar.)Kram.

ELina sa...

äh, klart att tankar är i laknäs! pojkarna har det ju så fint där de är. vi kommer få så roligt! måtte det inte bli regn bara... men då finns det ju tak :)

andreas sa...

skål!